تولید پیچ و مهره ومراحل ان


پیچ و مهره ها می توانند در طیف گسترده ای از اندازه ها و شکل های مختلف وجود داشته باشند ، اما فرآیند تولید اولیه به طور کلی ثابت باقی می ماند. قبل از بسته بندی شدن برای حمل و نقل ، سیم های فولادی جعل سرد به شکل درست و سپس عملیات حرارتی برای بهبود مقاومت و عملیات سطح برای بهبود دوام شروع می شود. با این وجود ، برای طراحی پیچ و مهره های پیشرفته تر ، روند تولید می تواند با چند مرحله اضافی گسترش یابد.


تولید کننده سوئدی  به عنوان یکی از تأمین کنندگان اصلی اتصال دهنده های صنعت خودرو ، در هر مرحله و جنبه های تولید پیچ ​​و مهره مهارت بالایی دارد.  ، چندین گزینه مختلف برای تولید دقیق پیچ وجود دارد."

برای طراحی پیچ و مهره پیچیده تر ، که نمی تواند فقط از طریق جعل سرد رسم شود ، ممکن است به برخی دیگر از پیچ ها یا حفاری ها نیاز باشد. چرخش شامل چرخش پیچ و مهره با سرعت زیاد است ، در حالی که فولاد برش داده می شود تا به شکل و طرح دلخواه برسد. می توان از سوراخکاری برای ایجاد سوراخ از طریق پیچ و مهره استفاده کرد. در صورت لزوم ، در این مرحله از فرآیند ممکن است واشرهایی نیز متصل شوند.

جعل سرد با میله های سیم بزرگ فولادی شروع می شود ، که میله های آنها را نپیچ می کنید و طول آنها را می برید. درجه فولاد با توجه به الزامات ISO 898 across1 در سراسر صنعت استاندارد شده است. با استفاده از ابزارهای ویژه ، سیم به شکل درست سرد می شود. این اساساً جایی است که فولاد در حالی که در دمای اتاق قرار دارد ، با مجبور کردن آن از طریق یک سری قالب در فشار بالا ، قالب گیری می شود. این ابزار به خودی خود می تواند کاملاً پیچیده باشد و شامل 200 قسمت مختلف با تلرانس صدم میلی متر باشد. پس از کامل شدن ، جعل سرد تضمین می کند که پیچ و مهره به سرعت ، در حجم زیاد و با یکنواختی بالا تولید می شود.

عملیات حرارتی یک فرآیند استاندارد برای همه پیچ و مهره ها است ، که شامل قرار گرفتن پیچ در دمای شدید برای سخت شدن فولاد است. رزوه معمولاً قبل از عملیات حرارتی استفاده می شود ، یا با نورد یا برش وقتی نرمتر بودن فولاد انجام می شود. نورد مانند جعل سرد کار می کند و شامل پیچ و مهره از طریق قالب برای شکل دادن و قالب گیری فولاد به صورت نخ است. برش شامل تشکیل نخ ها با برش و از بین بردن فولاد است.

از آنجا که عملیات حرارتی باعث می شود خواص فولاد سخت تر شود ، استفاده از نخ از قبل آسان تر و مقرون به صرفه است. با این حال ، نخ پس از عملیات حرارتی به معنای عملکرد بهتر خستگی است.

هنریک اسکارسون توضیح می دهد: "عملیات حرارتی می تواند باعث ایجاد علائم حرارتی و آسیب جزئی به پیچ و مهره شود." "به همین دلیل ، برخی از مشتریان پس از عملیات حرارتی ، خصوصاً برای کاربردهایی مانند پیچ ​​و مهره های سر و سیلندر ، نیاز به نخ دارند. این فرآیند گران تر است زیرا شما نیاز به تشکیل فولاد سخت شده دارید ، اما نخ ها شکل آنها را بهتر حفظ می کنند. "

برای پیچ و مهره های بلند ، که طول آنها بیش از ده برابر قطر پیچ است ، عملیات حرارتی می تواند باعث شود که فولاد به شک گرد سیم فولادی اصلی برگردد. بنابراین ، یک فرآیند صاف کردن اغلب باید اعمال شود.

انتخاب روش تصفیه سطح با توجه به کاربرد پیچ ​​و مهره و نیاز مشتری تعیین می شود. غالباً ، نگرانی اصلی اتصال دهنده ها مقاومت در برابر خوردگی است و بنابراین یک روکش اندود روی که از طریق تیمار الکترولیتی اعمال می شود ، یک راه حل معمول است. این فرایندی است که به موجب آن پیچ در مایع حاوی روی غوطه ور می شود و جریان الکتریکی اعمال می شود تا روی روی یک پیچ را ایجاد کند. با این حال ، درمان الکترولیتی با افزایش خطر تردی هیدروژن همراه است . گزینه دیگر ، پوسته های روی است که حتی بیشتر در برابر خوردگی مقاومت می کنند ، البته با قیمت بالاتر.


هنگامی که مقاومت در برابر خوردگی مسئله ای نیست - مانند داخل موتور یا برنامه ای که به طور منظم در معرض روغن قرار می گیرد - استفاده از فسفات گزینه مقرون به صرفه تری است. پس از استفاده از سطح درمانی ، پیچ و مهره های استاندارد معمولاً آماده بسته بندی هستند. با این حال ، طراحی های پیشرفته تر ممکن است به برخی مونتاژهای اضافی مانند براکت ها نیاز داشته باشد. پیچ و مهره های دیگر نیز به نوعی وصله یا پچ قفل کننده یا وصله مایع نیاز دارند. یک پچ قفل کننده از یک لایه نایلون ضخیم روی نخ ها تشکیل شده است که به بهبود گرفتن کمک می کند. وصله مایع به بهبود گشتاور تشکیل دهنده نخ کمک می کند.


پس از اتمام این مراحل ، پیچ و مهره تمام می شود. اکنون تنها نوعی کنترل کیفیت برای اطمینان از یکنواختی و سازگاری قبل از بسته بندی و ارسال پیچ و مهره باقی مانده است.


خلاصه ای از روند تولید:


سیم - نازک شده ، صاف شده و به طول بریده می شود.

جعل سرد - قالب گیری فولاد به شکل مناسب در دمای اتاق.

سر پیچ - با مجبور کردن فولاد به قالبهای مختلف در فشار بالا ، به تدریج تشکیل می شود.

نخ گذاری - نخ ها از طریق نورد یا برش تشکیل می شوند.

عملیات حرارتی - پیچ در معرض حرارت شدید برای سخت شدن فولاد قرار می گیرد.

درمان سطح - بستگی به کاربرد دارد. آبکاری روی برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی معمول است.

بسته بندی / انبار کردن - پس از کنترل کیفیت برای اطمینان از یکنواختی و سازگاری ، پیچ و مهره ها بسته بندی می شوند.


Comments