فرایند تولید پیچ ها و مهره ها

پیچ ها را می توان هم سرد و هم گرم تولید کرد. فرایند اول برای قطرهای بزرگ استفاده می شود ، در حالی که فرایند دوم برای اندازه های کوچکتر استفاده می شود. مزیت تغییر شکل سرد ، ایجاد خصوصیات بهتر در برابر خستگی در برابر ماده خالص است ، زیرا الیاف تغییر شکل یافته موازی جهت رشد استوانه ای پیچ هستند. همان نوع درمان ، هنگام انجام رزوه کاری ، به ساقه رزوه شده ، در پایین نخ ، یک مقاومت بسیار سودمند می بخشد زیرا این ناحیه با یک برش هندسی و بنابراین با یک بی نظمی مقطعی قوی مشخص می شود. به یاد داشته باشید که چقرمگی نشان دهنده توانایی یک ماده در جذب انرژی در شرایط خرابی شکننده است. بنابراین به عنوان نقطه مقابل شکنندگی پیکربندی شده است ، که به طور مستقیم متناسب با ناخالصی های موجود در آلیاژ آهن بستگی دارد.


فرآیند تغییر شکل سرد با توجه به هزینه های روزافزون "تولید گرما" از نظر اقتصادی می تواند سودمند باشد. در این حالت ، اگر محتوای کربن کم باشد ، عملیات حرارتی ماده پایه برای دادن خصوصیات مناسب به مواد لازم نیست. درصد بالایی از C و Mn (و همچنین سایر عناصر سخت کننده) ظرفیت تغییر شکل پذیری را کاهش می دهد ، بنابراین توصیه می شود از طریق بازپخت گلوبولیزاسیون یا کروی سازی ، از یک روش نرم کننده استفاده کنید. این تیمارها با تغییر ساختار مواد ، دانه هایی تولید می کنند که شکل پذیری نهایی را بسیار بهبود می بخشد. سختی پذیری نشان دهنده توانایی فلز در تغییر سختی آن در نتیجه یک عملیات سخت شدن است که شامل خنک شدن ناگهانی فلز پس از رساندن آن به درجه حرارت بالا برای بدست آوردن در قسمت پیچیده پیچ ساختار هسته با تقریباً 90٪ مارتنزیت در شرایط کاملاً سخت شده قبل از معتدل شدن. بنابراین مقاومت مکانیکی لازم را می توان با سخت شدن کار تغییر شکل سرد (قابل استفاده تا کلاسهای مقاومت 6.8 شامل) ، یا با استفاده از عملیات حرارتی تعدیل کننده و در نتیجه ، خنک سازی و به دنبال آن خنک شدن به پیچ پیچید.


تولید پیچ ​​از تغییر شکل میله سیم ، که به صورت سیم پیچ شده روی حلقه های مخصوص عرضه می شود ، شروع می شود. فروش پیچ و مهره به صورت عمده در تهران توسط تولید کننده ها انجام می گیرد. با تعویض سیم میله شکل دلخواه را به خود می گیرد. این فرآیند با تغییر شکل سرد انجام می شود. در کارگاه ، دو روش درمانی اولیه برای تهیه میله سیم استفاده می شود: ترشی ، شامل یک سری حمام های اسیدی به منظور از بین بردن هرگونه ناخالصی های سطح ، و فسفاته شدن ، که با استفاده از روان کننده ها اصطکاک ایجاد شده را کاهش می دهد

آنها می توانند در مراحل کار سرد بعدی تولید کنند. میله سیم اکنون می تواند اولین درمان تغییر شکل به نام رسم را انجام دهد که به مواد ویژگی های خاصی مانند سخت شدن سطح می دهد.


در این مرحله فولاد می تواند وارد مطب شود تا از طریق عملیات قالب گیری ، شکل مطلوبی را بدست آورد. بنابراین می توان با پیچاندن پیچ ها ادامه داد. این کار را می توان با حذف تراشه یا با غلتک ، یعنی تغییر شکل پلاستیک مواد ، انجام داد. بدیهی است که روش دوم فقط بر روی نمونه های ماده ای که دارای شکل پذیری خوب هستند قابل انجام است و به دندان های رزوه مقاومت خوبی می بخشد ، زیرا از الیاف ضخیم و بریده نشده تشکیل شده اند.


سپس قطعات منفرد برای عملیات حرارتی آماده می شوند ، که در سیستم های نوع تسمه ای مداوم انجام می شود ، در داخل آن عناصر تا حدود 800 درجه گرم می شوند ، دمایی که فولاد آستینیت می شود ، و در نتیجه تغییر اساسی در ساختار داخلی اصلی آن ایجاد می شود. معروف به پرلیت. این حالت به منظور دستیابی به مارتنزیت به طور ناگهانی در حمام های روغنی یا نمکی (مرحله خنک سازی) خنک می شود. این مزایایی دارد ، مانند سختی زیاد و مقاومت مکانیکی قابل توجه. این یک ساختار شکننده از نظر ماکروسکوپی و بسیار کشیده است. سپس با گرم کردن جدید عناصر فولادی ، عملیات حرارتی معتدل را ادامه می دهیم.

انواع پیچ و مهره و مواد سازنده انها را بهتر بشناسید.

Comments

Popular posts from this blog

تولید پیچ و مهره ومراحل ان